Viveka von Rosen – B2B Marketing Day 2014 – eksklusivt interview – sikken en dag –

B2B Marketing Day 2014 part 1) Fokus på LinkedIn & Viveka von Rosen

1. udgave af B2B Marketing Day samlede d. 13. november 105 personer der alle arbejder professionelt med B2B marketing. Dagen var skabt, da B2B virksomheder klart savner viden om online markedsføring for og B2B succes cases af spejle sig i. Jeg har samlet så mange indtryk fra dagen, at dette må blive 1. blogpost af 2 om dagen. #b2b14dk

Der var fløjet to internationale stjerner ind / Key notes: Østriske Dietmar Dahmien og amerikanske Viveka von Rosen. Begge leverede scenevandt et super show og gav os tilhører en del med derfra både indholds og underholdningsmæssigt.

Dette blogindlæg er som nævnt forbeholdt Viveka von Rosen, som jeg havde glædet mig til at møde 1:1.

Vi startede morgenen med et forsøg på en dobbelt-selfie (er der et andet udtryk for det ?), men de blev lidt fjollede alle forsøg.

 

Viveka von Rosen – en LinkedIn kollega

Jeg har kendt Viveka von Rosen de sidste 2-3 år og har jævnligt læst hendes blog-posts, tweets, LinkedIn feed og set hende på video, så jeg følte næsten, at jeg kendte hende.

En ting var jeg sikker på, uden at have mødt hende “sådan rigtigt”  – vi er passioneret om det samme – at lære “sobre salgsfolk” Social Selling teknikker og specielt at bruge LinkedIn som et dagligt værktøj i deres salgsarbejde.

Vivian og jeg havde talt om hendes tur til Danmark i ugerne op til og det var dejligt at møde hende over morgenkaffen og få et stort amerikansk HEEELooOOO 🙂 et bredt smil og et kæmpe knus. Vi havde klart taget det digitale håndtryk online og følte begge en stærk connection. Det er noget at det, som jeg især elsker ved de sociale medier  – de har gjort vores verden mindre og mulighederne er der, for de som griber ud og ikke mindst tør.

LinkedIn NinjaTrick

Hvem der først startede med at kalde “de hemmelige og mere ukendte” LinkedIn funktioner for Ninja tricks ved jeg ikke, men det har mine kursister også hørt mig sige de sidste år og jeg ved, at det går igen på tværs af landegrænser.

Jeg havde både håbet og frygtet at jeg ville lære noget nyt af Viveka.

—> Frygtet – da det ville ramme min LinkedIn professionalisme. Jeg VIL være foran mine kursister og kende det medie til deres fordel.
—> Håbet, da der efterhånden er meget længe imellem, at jeg får ny LinkedIn viden – med mindre det er en ny funktion.

Viveka var absolut ikke fedtet med at dele ud af sine Ninja Tricks og stort set alle i forsamlingen (på nær de få der lever af at rådgive andre om LinkedIn) viste ved håndsoprækkelse, at de for første gang om hørte om:

  • LinkedIn SEO
  • Customized landingpages
  • Avancerede søgning
  • Automatisk – lead generering
  • LinkedIn som CRM system
  • LinkedIn blogs
  • og meget mere

Jeg lærte 1 nyt lille Ninjatrick

down-circular-xxl

– og det var ret smart, men jeg føler også, at det sådan er “lidt fusk”.

Tippet omhandlede LinkedIn annoncering og hvordan du kan målrette din annoncering til en meget lille målgruppe (lad os sige på 10 personer). Det er normnalt umuligt, da en målgruppe kræver 1000 personer, men ved at fylde målgruppen op med 990% bulgarier (som jo aldrig ville klikke på en dansk annonce), rammer du målgruppen og får højere hitrate oveni.

Et sjovt trick, som løser en LinkedIn udfordring, som jeg har bøvlet med. Jeg vil måske prøve dette ninjatrick / shortcut næste gang, hvis kunden ellers også er med på den.

Viveka von Rosen – gav publikum lyst til mere LinkedIn

Viveka von Rosen indtog scenen som en ægte key note med storm, humor og godt indhold og jeg kan med sikkerhed sige, at LinkedIn steg i folks bevidsthed efter den præsentation.

Social Selling ebog quote stormvind
Jeg fik næsten kaffen galt i halsen, da hun ganske uventet gav mig en del af sin taletid fra scenen. Ganske uvidende og ydmygt så jeg til, at hun stort set gennemgik alle hovedpunkterne i mit bidrag til den ebog
“33 Social Selling Succes Tips” som vi begge var medforfattere til i juli 2014 og sagde: “Just listen to you local Social Selling Expert – here she wrote what I normally speak about…”. Få link til at downloade bogen ved at tilmelde dig her.

 

Det “håndholdte” og eksklusive interview

Da dagens program var fuldendt, fandt Viveka og jeg (Dorte Møller Madsen) en hyggelig krog der passede til vores intime lille interview.
Der er ikke klippet i det og du kan se det godt 5  minutters interview her, hvor jeg spørger ind til Viveka von Rosens holdning til:

1) Hvad er det for en massiv udvikling, som der er sket med LinkedIn og hvorfor er det så væsentligt et medie for virksomheder?

2) Hvad gør man ved de chefer (og sælgere), der endnu ikke har opdaget paradigmeskiftet /  forandringen og er lidt konservative med at bruge LinkedIn og Social Selling?

– det bliver også til en meget interessant snak om “Cost Of Inaction” – COI…

orange_arrow-32-256

ønsker du mere viden om Social Selling og LinkedIn til din salgsafdeling, ja så tag endelig fat i mig for en indledende snak og jeres behov of muligheder. (26 82 95 94)

 

Ps.

I blogindlæg 2 af 2 fra B2b Marketing Day 2014 #b2b14dk planlægger jeg, at komme med de væsentligste take aways og vigtige trends jeg har noteret mig fra:

  • Dietmar Dahmen – Adapt or Die
  • IBM – Big Data og Den Digitale Chief Marketing Officer
  • Case Autobutler – Vejen til værdiskabende forretninger i den nye markedsvirkelighed
  • Signe Damgaard Jepsen – Content Marketing og næste generations storytelling p B2B
  • Jonathan Wichmann – Få succes med social business på B2B
  • Case Martin Professionals – B2B Budskaber t il Brugerne
  • Planday – kort og godt en B2B succes case (min titel – det er imponerende)
  • Cases: Vrå Vaskeri og Velux: Få B2B suceces med sammenhængende digitale kunderejser
  • – og til slut var det Viveka von Rosen – Find, Engage and Manage Leads Using LinkedIn – KeynoteNOTE:
    Konference planlægges (heldigvis) gentaget i 2015. Tak for et flot og tiltrængt arrangement til: IBA Erhversakademi Kolding, JyskeVestkysten og Huset Markedsføring.

By |2019-07-29T10:35:42+00:00november 17th, 2014|LinkedIn, Nyheder, Salg, Sociale medier|0 Comments

About the Author:

Digital Strateg og Social Selling Ekspert. Direktør STORMVIND