Virksomheden og Twitter: Twitter? Er det noget for os?

Virksomheden og Twitter

Twitter er nok det sociale medie som har den stejleste læringskurve; Det medie som for mange danskere er fuldstændigt fremmed land, og som har rigtig mange ”døde” profiler. Men omvendt er det også et medie som er svært at undvære når først man er kommet i gang – sådan er det i hvert fald for mig!

Derfor dette blogindlæg til at klæde dig bedre på i forhold til Virksomheden og Twitter.

Men er Twitter overhovedet interessant og relevant at tale om for de danske virksomheder?

Det er nok værd at kigge nærmere på, hvis I kan nikke genkendende til følgende udsagn:

• Vores målgruppe eller dem der har indflydelse på målgruppens beslutningstagere er på Twitter
• Vi har et marked eller et område hvor vi gerne vil sætte dagsordenen
• Vi vil gerne tættere på journalisterne i både ind- og udland
• Vi vil gerne være med til at præge de politiske emner der debatteres (Twitter er fyldt med politikere)
• Vi har en internationaliseringsstrategi (Twitter er et væsentligt medie i flere lande)
• Vi har noget indhold på vores hjemmeside som vi gerne vil sætte fokus på
• Vi vil gerne stille en digital platform til rådighed hvor der naturligt debatteres om relevante emner; En dialog som I har adgang til, da Twitter som udgangspunkt er en åben og dermed søgbar dialog.

Hvad kan vi bruge Twitter til?

I kan bruge Twitter som et supplement til jeres allerede eksisterende aktiviteter, ved blandt andet:
• At lytte med på den online dialog
• At udbrede information om virksomheden, produkter, ledige stillinger mv.
• At komme i dialog med alt fra samarbejdspartnere og specialister til kunder og kandidater
• At yde kundeservice som et supplement til de øvrige kanaler
• At produktudvikle og innovere, og at invitere interesserede til at bidrage til processen

Liste med sociale CXO – og de er danske

På Twitter kan du vedligeholde lister med interessante personer, som du ønsker at følge. Der gemmer sig mange muligheder i den funktion, men her vil jeg bare vise dig i retningen af STORMVINDs liste over Social CXO’s – sociale chefer.

Twitter_Social_CEO

 

Du kan abonnere på listen via dette link: https://twitter.com/Stormvinddk/lists/danske-sociale-chefer/members

Men tæl lige til 10…

– Inden I kaster jer ud i det! Brug tid og kræfter på at udvikle en strategi for indsatsen, både i form af hvem der skal drive det, hvad formålet er og hvilke succeskriterier I har, for blot at nævne et par af de væsentligste elementer.

Dansk Twitter rådgivning

 

 

 

Jeg hjælper gerne med denne proces – find mig på Twitter http://twitter.com/stormvinddk, på dorte@stormvind.dk eller på 26 82 95 94

By |2018-03-17T23:34:44+00:00oktober 13th, 2015|Ledelse, Sociale medier|0 Comments

About the Author:

Digital Strateg og Social Selling Ekspert. Direktør STORMVIND

Leave A Comment