Hvad er social selling? [VIDEO]

Begrebet Social Selling vinder stille og roligt indpas  i Danmark, men mange har svært ved at forstå og forklare, hvad er social selling ?

– ja hvad omfatter begrebet.  Det kan jeg rigtig godt forstå, for Social Selling er ikke bare en, men flere ting. Se her kort video med STORMVINDs beskrivelse af: Hvad er Social Selling ?

Omfatter Social Selling kun LinkedIn?

Mange salgsfolk har fået fornemmelsen af at LinkedIn kan noget, både mht. at skabe opmærksomhed, men også i forhold til at booke møder. Men drejer det sig alene om LinkedIn kompetencer? Min social selling kollega Bruce Rasmussen siger:

“Are you training your sales team to use LinkedIn, or are you training them how to sell in the modern world?”

Jeg er enig, dog oplever jeg ofte at LinkedIn hos danske sælgere er et fornuftigt sted at starte social selling kompetenceudviklingen.

Det er svært at forklare – Hvad er Social Selling? kort, da det består af minimum 3 elementer

I fredags var jeg hyret ind til at inspirere et salgs og ledelsesteam på ca. 30 mand i en dansk B2B produktionsvirksomhed der opererer internationalt. De havde taget begrænset hul på den strategiske indsats på LinkedIn. Trods lav aktivitet, havde de aktiviteter,  skabt postive resultater. Dermed var ledelsen interesseret i at introducere LinkedIn og social selling som et supplement til de mere gængse salgsmetoder. Sælgerne og salgslederne kom fra Asien, USA og Danmark og ønsket vat at give dem en fælles forståelse af:

  • Hvorfor der er behov for at se på nye virkemidler
  • Hvordan individet kan bruge LinkedIn som dagligt værktøj
  • og give deltagerne et fælles klart billede af “Hvad er Social Selling ?”

På vej fra bilen til mødelokalet skød jeg denne morgenfriske video.

Værsko: “Hvad er Social Selling på 1. minut og 21 sekunder 

Og de købte budskabet – i morges tikkede denne mail ind:

“Tak endnu en gang for et rigtig godt indspark i fredags – jeg har kun fået positive tilbagemeldinger fra alle.”

__________________________00 __________________________

Blogindlægget er skrevet af Dorte Møller Madsen

Social Selling Specialist og digital ledelsesrådgiver. Kvinden bag STORMVIND Rigtigt mange virksomheder og salgsfolk er på de sociale medier som LinkedIn, uden at skabe den ønskede værdi, det kan STORMVIND hjælpe med at ændre på.

STORMVIND hjælper ledere i mellemstore og store virksomheder med at få deres virksomhed professionelt online, så de ikke bliver hægtet af udviklingen.

Via inspirationsworkshops, analyse og strategiarbejde arbejder STORMVIND med at fremtidsikre virksomheden.

By |2018-03-17T23:34:44+00:00oktober 26th, 2015|LinkedIn, Salg|1 Comment

About the Author:

Digital Strateg og Social Selling Ekspert. Direktør STORMVIND

One Comment

  1. Jonas Donbæk 17. november 2015 at 14:29

    Skide god video!

Leave A Comment