Digital Strategi2018-10-20T23:42:25+00:00

DIGITAL STRATEGI, digital rådgivning

Situationsanalyse -> Identificerer nøgleområder -> Analyserer konkurrencebilledet -> Eksisterende tiltag -> Kortlægger ikke mindst potentialer

Kilde: Altimeter

HVORFOR

– skal din virksomhed (også) have en digital strategi?

Uden plan og mål bliver dit digitale arbejde tilfældigt og måske meget silobaseret, i stedet for at være en sammenhængende proces, der understøtter dit brand og dine virksomhedsmål. At forankre det digitale i hele virksomheden. At have nok viden, til at igangsætte og holde ledelsesmæssigt fokus. At stå stærkt i en foranderlig tid, hvor markedsvilkår og forretningsmodeller konstant udfordres.

Rådgivning af ledelsen til at finde svar på

  • Er vores målgruppe overhovedet online? og hvad forventer de?
  • Hvilke teknologier SKAL vi kende til?
  • Hvor kan vi optimere vores forretning med teknologi?
  • Hvilke kompetencer har vi in-house?
  • Hvem skal gøre hvad?
  • Hvad kræver det af ressourcer (tid og økonomi)
  • Hvordan kan vi måle udviklingen?
  • Hvordan sikrer vi os det bliver integreret?
  • Hvad er behovet for guidelines, regler og politikker?
  • Hvad har vi af erfaringer?
  • Hvad findes der af oplagte muligheder – “såkaldte lavthængende frugter”

Med en mangeårig karriere i IT-branchen finder I med STORMVIND en uvildig rådgiver, der tør udfordre jer, stille skarpt og give jer leverandøruvildig rådgivning.

Jeg har haft et særdeles udbytterigt samarbejde med STORMVIND. Dorte har en stor viden på mange områder bl.a. når det drejer sig om salg, markedsføring og brugen af Sociale medier, som har været de områder vi ønskede at bygge videre på. Som virksomhed har vi fået mange brugbare værktøjer, som flittigt bliver anvendt og som underbygger strukturen i vores arbejde i virksomheden. Jeg kan kun på det højeste anbefale STORMVIND.
Charlotte Nyeng, Salgs- og marketingschef

Dorte fungerer som konsulent for os omkring digital markedsføring og -salg. Hun er skarp til at stille de gode spørgsmål og sætte fokus på de områder som kan udvikles. Som ledelse bruger jeg Dorte til at sikre retning og give feedback på projekter og udvikling. Jeg er rigtig glad for at have Dorte på holdet.

Niels Pedersen, Direktør Blue-Line
Haarslev Industries kan varmt anbefale Dorte Møller Madsen som konsulent til virksomhedsstrategi inden for digitale medier. Dorte er meget kreativ og nytænkende og har været en god sparringspartner i forbindelse med vores profil på de sociale medier.
Karina Lykke Lumholt , Haarlev Industries

Ønsker du en uforpligtende snak om rådgivning af jeres virksomhed?

SOCIAL MEDIA RÅDGIVNING

Internettet og de sociale medier har ændret verdenen. Kundernes købsvaner. Medarbejdernes adfærd og konkurrenternes tiltag. En forandring som vi må tage imod, med de udfordringer der ligger heri.

STORMVIND hjælper ledelsen i virksomheder og organisationer med strategisk rådgivning i anvendelsen af de sociale medier. Og aggerer gerne bindeledet mellem drift og ledelsen, så Sociale Medier holdes på den strategiske og ledelsesmæssige dagsorden.

Sociale Medie rådgivning kan enten være overordnet eller specifikt for:

  • Ledelsen
  • HR – Employer Branding
  • Marketing – Employee Advocacy
  • Salg – Social Selling
  • Innovation og produktudvikling – CoCreation og Crowdsourcing
Lederen på LinkedIn

SOCIAL SELLING

– fordi dine kunder har ændret købsadfærd

Og fordi mennesker handler med mennesker. I et marked hvor ydelser og produkter i dag er forholdsvis ens bliver de personlige relationer endnu vigtigere. En elegant metode til at navigere i dette setup er at arbejde med Social Selling. Sociale Selling er samtidig en effektiv metode til at imødekomme kundernes nye købsmønstre.

Er du stadig i tvivl om hvorfor du bør fokusere på og implementere Social Selling så følger her lidt fakta, som understøtter det faktum, at salget pt. gennemgår det største paradigmeskifte i 25 år og at Social Selling kan være det der holder jer varme hos kunderne.

Stormvind Social Selling

FAKTA

  • 90% af CEOs vender ikke retur på mails eller telefonopkald fra ”ukendte”. Kilde: Harvard Business Review
  • 75% of vores kunder anvender sociale medier som en del af deres købsproces Kilde. IBM
  • 66% af referencerne fra 2. leds forbindelserne på LinkedIn resulterer i et møde Kilde: Neural Selling
  • 84% af B2B beslutningstagere begynder deres købsproces med en anbefaling. Kilde. Edelman Trust Barometer
  • 82% af B2B beslutningstagerne synes sælgerne er uforberedte. Kilde: SiriusDecisions
  • 50% af identificerede salgsleads er ikke købsparate Kilde: Gleanster
  • 50% af alle IT beslutningstagere er influeret af LinkedIn Kilde. LinkedIn
  • 74 % af kunderne valgte den leverandør der inspirerede dem først Kilde: Forbes
stormvind

Mit social selling index – mål dit SSI her

Jeg har nu flere gange, haft fornøjelsen af Dortes viden indenfor Social Selling, med primært fokus på LinkedIn. Dorte er super skarp på området, altid yderst velforberedt, og evner at forklare og vise det, på en sådan måde at man let forstår det, samtidig med hun altid er i godt og smittende humør. Dorte formår at dele ud af sin store viden, som gør at man evner at bruge det aktivt fremadrettet.

Dortes utrolige store viden på området, og evne til at formidle denne viden, gør at jeg på det varmeste kan anbefale Dorte.

Martin Hansen, TotalTruck
HUSET har i ca. et halvt års tid samarbejdet med Dorte Møller Madsen, og Team STORMVIND, Dorte og hendes team hjælper os med digital markedsføring på både strategisk og operationelt plan samt med at uddanne vore sælgere i social selling. Dorte er en kompetent, kreativ og engageret samarbejdspartner, som jeg varmt kan anbefale, hvilket jeg også har gjort i flere sammenhænge.
Vibeke Diemer, Salgs- og marketingchef, HUSET

LÆR MERE OM SOCIAL SELLING

Social selling er ikke svært, det er bare anderledes

Nødvendige kompetencer for en sælger for at lykkes med social selling?

Få 5 1/2 Social Selling Tips, som du kan bruge på LinkedIn

Tjekliste – er din LinkedIn profil social selling parat?

 

Mål dit social selling index ssi på LinkedIn

Ønsker du en uforpligtende snak om rådgivning af jeres virksomhed?