B2B salg 2018/2019 | Tendenser

B2B salg 2018/2019 | Tendenser

B2B salg ER under stor forandring. Det har STORMVIND pointeret nu i flere år, men forandringen fortsætter og det er yderst vigtigt at du følger med i, hvordan dine kunder ønsker at møde dig og din virksomhed.

Slutningen af året byder også altid på nye rapporter der tager temperaturen og jeg vil her give dig 3 af de jeg selv ser frem til.

#1 2018 Demand Generation Benchmark Survey Report

Rapporten fra Denmand Gen er som altid fyldt med spændende fakta baseret på en omfattende survey blandt B2B kunder om deres holdninger til B2B salg.

Eksempelvis at 62% af B2B kunderne ønsker at sælgerne kan demonstrere erfaring fra deres branche. Så sørg for at styrke dine sælgers personlige brand på LinkedIn og jeres website. Så kunderne kan fornemme, at de vil få besøg af en rådgiver, der virkeligt kan hjælpe dem med at få succes med det kommende projekt.

Stormvind social selling b2b salg fact

Du kan downloade rapporten her.

#2 The State of Sales 2018 [LinkedIn]

LinkedIn udgiver hvert år en rapport om The State of Sales / B2B salg.
Spændende læsning at dykke ned i og i år er nogle af hovedtemaerne:

  1. Teknologi – de virksomhed der formår at tilføre ny teknologi til deres B2B salg har en stor fordel
  2. Human Touch – empati og “social intelligens” er meget vigtige komptencer for moderne sælgere der arbejder med B2B salg. Bliv ikke til tech-robotter
  3. SMARKETING – B2b salg og marketing bliver bedre og bedre til at arbejde sammen om kunderne, dog er der fortsat for meget silo

Du kan downloade rapporten om B2B salg her.

#3 Predictions 2019: B2B Marketing And Sales [Forrester]

Denne valide rapport om B2B salg koster som den eneste cool cash og ikke blot din e-mail adresse.

Nogle af hovedpointerne fra rapporten er som de to øvrige, at B2B salg og marketing skal ses mere som en samlet indsats med kundefokus, at det kræver intelligent brug af data og teknologi (AI). Den leverandør der kender sin kunde og målgruppe bedst muligt vinder. Der skal designes tiltag baseret på om det eksempelvis er en ny kunde eller en eksiterende kunde, der ønskes at sælge til igen.

Du køber rapporten her:

Få en TrendTalk om B2B Salg og Marketing 2019

Ønsker du at blive klogere på “at følge med tiden” og få nyt om tendenserne i B2B salg og marketing i 2019, så kontakt STORMVIND for et indlæg eller en TrendTalk, hvor vi specifikt reseracher, dykker ned i jeres branche og situation og hurtugt og effektivt serverer de tendenser I bør være opmærksomme på i jeres B2B salg og markeitng.

Kontakt Stormvind for en uforpligtende snak om jeres behov her:

By |2019-02-11T11:13:36+00:00februar 11th, 2019|Forretningsudvikling, Marketing, Salg|0 Comments

About the Author:

Digital Strateg og Social Selling Ekspert. Direktør STORMVIND

Leave A Comment