Når TV2 Fyn indbyder til at være med , ja, så er det rart, at kalenderen levnede plads OG at jeg kunne tale om noget jeg også ved en hel del om… LinkedIn.

Udspillet var, at Hannibal Klok og jeg i programmet #FikDuSet, der sendes hver fredag eftermiddag, hver især skulle vælge, hvilken app eller website vi gerne ville udbrede kendskabet til.

Jeg valgte at give dem 3 apps at vælge imellem og det endte med at blive LinkedIn.

Programmet starter med Hannibal og SnapChat, hvor jeg mere skulle supplere og så bagefter med mig som primær ang. LinkedIn.

Nyhedsvært Jacob Rytz indledte med at tale direkte ind til en klassiker:

”Nu har jeg været på LinkedIn i ca. 10 år og INTET fået ud af det”…

jeg turde ikke lige der LIVE spørge dybere ind til årsag og formål, og så fik vi ellers en snak om, hvordan LinkedIn i min optik er erhvervslivets digitale golfklub.

Et sted hvor du kan høre om hvad der sker i dit marked, følge konkurrenterne, dele faglige nyheder, dyrke netværk og ikke mindst få skabt salgspotentialer.

Jacob Rytz havde åbenbart lidt svært ved at slippe den klassiske tankegang, med at LinkedIn primært er til HR og jobsøgning – og forsøgte da også at runde programmet af med den vinkel.

Det fik jeg stoppet 🙂 Se med i klippet hvordan.

Du kan se hele indlægget her på ca. 7 minutter.

http://www.tv2fyn.dk/ugens-gaester/fikduset-masser-af-kaerlighed-til-snapchat-og-linkedin

tv2 fyn-stormvind-dorte-moeller-madsen-linkedin

 

 

 

 

 

Det var ikke en battle imellem de to sociale medier SnapChat og LinkedIn, men klart to modpoler, med hver deres primære publikum og brug, men spændende at vi havde valgt netop de to “modpoler”.

 

Vil du vide mere om LinkedIn som et salgsværktøj – Social Selling?

Vil du gerne vide mere om LinkedIn som et salgsværktøj til Social Selling, så er der masser af finde i STORMVINDs digitale universer (website, Facebook, LinkedIn mm.) men måske du har kan starte med blogindlægget:

5½ Social Selling Tips – som er det mest basale du skal i gang med.
Social Selling kan også gøre dig kundemagnetisk

Vil du vide mere om SnapChat?

Er du i tvivl om hvad SnapChat er – kan du også læse dette indlæg, det er dog skrevet inden SnapChat for alvor tog fart i DK og der er sket en del siden + kommet flere cases til.

Som en af de seneste omtalte danske cases (september 2016) er denne fra Fakta, der var ment lidt som et pilotprojekt og det blev noget af en succes:

http://stiften.dk/aarhus/snapchat-dig-til-gratis-varer-fra-fakta

I dag (ultimo 2016) vurderes der at være mere end 1 mio danske brugere om måneden og mediet er klart en favorit hos børn og unge, de digitalt indfødte.

Som nævnt i indslaget, har jeg været med til at lave en digital strategi med SnapChat i – det hele afhænger af, hvilken målgruppe du har og hvordan du optimalt set kan ramme dem og ikke mindst skabe dialog med dem.