Måske du har forstået vigtigheden af at connecte på LinkedIn med en personlig besked. Det at starte sin relation med ikke at være ”som alle de andre” og skrive andet end den besked, som LinkedIn har opfundet. Men hvad skriver du i din LinkedIn Connection Anmodning?

Her får du et bud på, hvad du bør overveje og eksempler på, hvordan du skrive i din LinkedIn Connection Anmodning til eks.:

  • En kollega
  • En ex-kollega
  • En ny kollega
  • En du kender privat
  • En du har mødt til et netværksarrangement
  • En du ”ser op til”
  • En du er i LinkedIn gruppe med
  • En online relation
  • En du gerne vil arbejde sammen med
  • En potentiel kunde

En kollega

Uanset om I arbejder sammen direkte eller er i hver sin afdeling i en større koncern, så vær venlig, vis interesse og del gerne, hvis du har noget positivt at sige.

Hej Søren
Jeg er glad for vores samarbejde med kunderne og tænker, vi også kan følges fagligt her på LinkedIn.
Vi ses, Dorte

En ex kollega

Alt efter hvor stort et firma det var og hvor længe siden, så tilpas teksten. Måske vedkommende ikke husker dig så tydeligt.

Hej Sofie
Jeg husker tilbage på vores tid som kollegaer hos xxxx, en god tid, men der er sket meget siden da – måske du gir en præsentation af din nye arbejdsplads en dag jeg er i nærheden?

Bedste hilsner
Dorte

En ny kollega

Når der kommer en ny kollega, kan LinkedIn være et godt sted, til at få en lidt bedre og hurtigere forståelse af hvem den nye kollega er. Derfor kan et hurtigt følgeskab online anbefales.

Hej David
Velkommen til xxx. Spændende at have dig ombord. Jeg kan se her på LinkedIn, at har arbejdet nogle spændende steder og jeg ser frem til at lære dig endnu bedre at kende.
Vi ses, Dorte

En du kender privat

Det kan måske være lidt svært at bringe private kontakter i spil fagligt, men start med at vise en oprigtig interesse og husk det til næste gang i ses.

Hej Lone,
Det var spændende at møde dig til arrangementet i børnehaven. Jeg kender ikke meget til medicinalbranchen, men hører meget gerne mere, næste gang vi har en lejlighed.

Vi ses, Dorte

En du har mødt til et netværksarrangement

Når du har været til et netværksarrangement kommer du forhåbentligt hjem med nogle visitkort og samtaler du kan følge op på online.

Hej Amin,
Det var interessant at tale med dig til frokosten hos DE arrangementet i går. Jeg var glad for at få lidt mere indblik i dit fagområde med online abonnementer og håber at vi kan følges her på LinkedIn.
De bedste hilsner
Dorte

[Ægte eksempel]

 

En du ”ser op til”

Nettet gør det meget nemmere at komme i dialog også med de du ser op til. Det kan være en forfatter, en du læser om i avisen, en du har set i medierne eller på andre måder, mener at du med fordel kan inspireres af.

Hej Tim Hughes
Jeg har gennem de sidste par år fulgt dit arbejde her på LinkedIn, din blog og på Twitter og jeg har netop fået stor værdi ud af at læse din seneste bog. Jeg skal til London til marts på konferencen xxxx og tænker, at hvis du deltager og har 20 min til overs til et kort møde, så vil jeg nyde at høre mere om tendenserne indenfor dit fagområde.

De bedste hilsner
Dorte Møller Madsen

[Ægte eksempel]

En du er i LinkedIn gruppe med

I LinkedIn grupperne er der ofte en håndfuld personer der stikker ud og skaber indhold og kommenterer på andres indhold. Brug den viden til at skabe dig en relation også udenfor gruppen.

Hej Jørgen,

Jeg er også medlem af LinkedIn Gruppen ”Social Selling for sælgere, salgschefer og..” og har bemærket nogle af dine indlæg. Jeg er begejstret for dine vinkler og kunne godt tænke mig at blive yderligere inspireret af dig.

De bedste hilsner
Dorte

En online relation

Du kan med fordel bringe relationer fra øvrige online medier ind på LinkedIn.

Hej Anja,

Jeg føler næsten, at jeg kender dig, da vi fagligt færdes mange af de samme steder online. Kunne du tænkte dig også at være connected her på LinkedIn ?

Bedste hilsner
Dorte

[Ægte eksempel]

 

En du gerne vil arbejde sammen med

Hvis du har hørt godt om en, hvorfor så ikke række ud – allerede inden du har en aktuel opgave, de bliver med garanti glade for at deres netværk taler godt om dem.

Hej Søren,
Jeg har hørt godt om dit arbejde med SEO fra flere i mit netværk …. og da jeg af og til, hyrer dygtige freelancere ind til opgaver for mine kunder, da vil jeg høre, om du kunne tænkte dig at være connected her?

De bedste hilsner
Dorte

[Ægte eksempel]

En potentiel kunde

Hvis du ønsker at kontakte en potentiel kunde alene med salg for øje er det vigtigt at du finder en attraktiv måde at vinkle din henvendelse på og måske vælge at bruge en LinkedIn InMail og ikke gemme det under en ”jeg lader lige som om jeg vil netværke connection anmodning”

Nogle gange skal du i Social Selling gå noget der kan minde om en omvej, for at få skabt relationen og det hjælper ikke bare at sende en hurtig LinkedIn Connection Anmodning afsted.

Sådan kan en rejse til at nå en strategisk connection være:

  1. Du udvælger dig en virksomhed
  2. Du kortlægger købscentret
  3. Du besøger deres profiler
  4. Du ser om de har delt noget du kan like
  5. Du holder øje med hvem der kommer retur og besøger din profil
  6. Du ved nu, at de har læst din profil
  7. Du connecter med en skarp intro
  8. Eller du ringer dem op for en snak

Trin 7 og 8 skal gøres så kort tid som muligt efter at de har besøgt din profil, så der er en sandsynlighed for, at de genkender dit navn.

Vær ikke en LinkedIn robot – brug LinkedIn Connection Anmodning skabeloner med måde

LinkedIn Connection Anmodning - vær ikke en robot

De fleste sælgere som STORMVIND har trænet efterspørger skabeloner til at skrive en god og effektfuld LinkedIn Connection Anmodning. Jeg er normalt ikke meget for at give dem for mange skabeloner, da det er væsentligt at de lærer at kommunikere i deres eget sprog og så menneskeligt som muligt. Modtageren må endeligt ikke føle at det er en skabelon og de er nr. 20 i række du er ved at connecte med, det vil med garanti trigge det samme flygtgen som sabeltigere i fortiden og kolde kanvassælgere i 00’erne.

SÅ brug disse LinkedIn Connection Anmodning skabeloner som inspiration og find din egen stil.

 

 

p.s. Ved du at mange med 500+ connections reelt har rakt ud efter meget få?
Deres netværk er opstået på baggrund af tilfældigheder og hvem der har fundet dem interessante.
STORMVINDs anbefaling er, at du som en moderne salgsperson på LinkedIn også tager ansvar for dit eget netværk og strategisk rækker ud efter relevante personer.

 

p.p.s. Du er naturligvis velkommen til at connecte med mig [ Dorte Møller Madsen ] på LinkedIn – og de med en personlig LinkedIn Connection Anmodning er næsten garanteret et positivt svar.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail