Employer Branding
“Hvorfor skal man vælge at blive ansat hos jer?”

flere kvalificerede kandidater med det rette DNA – når I rekrutterer? – det kan Employer Branding hjælpe på.
og ønsker I også at dyrke arbejdsglæden og få medarbejdere der med stolthed viser og taler om deres arbejdsplads på de sociale medier, så arbejder Employee Advocacy og Employer Branding rigtigt godt sammen.

SKAT, SE, DONG, Netto og mange af de store virksomheder gør det allerede – lær her og vurder om I skal igang?

Hvad er Employer Branding?

Employer Branding handler om at sælge dig selv som en attraktiv vare, for de potentielle medarbejdere, men også.. at styrke stoltheden, arbejdsglæden og dermed fastholdelsen af de eksisterende medarbejdere. Employer Branding har en gavnlig effekt både internt og eksternt rettet.

Employer Branding defintion:

”Employer branding er en strategisk disciplin, der bruges til at påvirke en modtagergruppes holdning til en virksomheds varemærke som arbejdsplads (employer brand). Formålet med employer branding er at styrke tiltrækning, fastholdelse og udvikling af medarbejdere.” kilde: Employerbranding.dk

[/fullwidth]

success

Vælg det der passer til dit behov

  • Foredrag for ledelsen
  • Workshop for HR afdelingen
  • Strategisk rådgivning
  • Tværfaglig tilgang

Hvorfor skal vi arbejde med Employer Branding?

Kampen om de gode medarbejdere er hård, og et job er ikke længere ’bare’ et job. Kandidaterne er blevet kritiske og går efter at finde en virksomhed der opleves som ”det rette match” på mange parametre, også andet end jobindhold og lønforhold. Mange gør ikke længere noget af nød, vi vil have mening i vores liv.

Der skal altså mere til for at tiltrække de dygtige medarbejdere end en jobbeskrivelse med krav og da det er dyrt at ansætte medarbejdere, der viser sig ikke at matcher kulturen i virksomheden, vil Employer Branding hjælpe med at tiltrække de rette kandidater.

Flere anslår, at virksomheder med et godt Employer Brand kan reducere udgiften til ansættelser med 50 %.

Det kan bl.a. skyldes:
• I modtagere flere uopfordrede ansøgninger
• Jeres medarbejdere fortæller med stolthed om arbejdspladsen til deres netværk

Hvordan kommer vi igang med Employer Branding?

I gør sandsynligvis allerede noget, men måske det ikke er så bevidst og forankret alene i HR afdelingen.
Employer Branding skal for at få den fulde effekt gennemtænkes og budskaber og indhold skal stå klart og tydeligt frem, så en potentiel medarbejder føler sig tiltrukket og ikke er i tvivl, om at I vil være et godt match og en den rette arbejdsplads.

Få inspiration og rådgivning af branding ekspert og specialist i sociale medier og digital kommunikation Dorte Møller Madsen.
Sammen vil vi kunne gribe det struktureret an og dermed opnå en mere strategisk vinkel og bedre resultater på den lange bane.

Et bud på en strategisk employer branding proces

1. Analyse – dialog med cheferne

2. Dialog med nøglemedarbejdere

3. Udvikling af EVP (Employer Value Proposition)

4. Touch-point analyse

5. Valg af målsætning

6. Valg af kanaler

7. Udvikling af content

8. Eksekvering

9. Opfølgning og tilpasning

STORMVIND har hjulpet store og små virksomheder med at implementere digitale strategier og i såvel markedsføring, salg og HR.
Termer som Social Selling, Employer Branding og Employee Advocacy kan virke uhåndgribelige, men Dorte Møller Madsen er anerkendt for servere sine input i øjenhøjde og i en praktisk sammenhæng.

Kontakt STORMVIND i dag for en uforpligtende snak om hvad der kan hjælpe jer bedst:

Employer Branding foredrag (internt, til netværksgrupper, til ledergrupper)
Employer Branding workshop (få hjælp til at komme struktureret godt i gang)
Employer Branding strategi og rådgivning (støtte til hele processen)

JA, tak jeg vil gerne i dialog

Dorte Møller Madsen personlig business mentor

“Hvem Dorte Møller Madsen”

Jeg, Dorte Møller Madsen, har i 17 år arbejdet med salg og markedsføring i it-branchen til både små og meget store businesskunder. Jeg er af nogle blevet kaldt ”ukronet branding dronning” (fed titel) og har i mit firma STORMVIND hjulpet små som store virksomheder og offentlige organisationer med at pakke, markedsføre og sælge deres budskaber, primært med en digital vinkling der rammer moderne medarbejdere og kunder.STORMVIND er mit firma. jeg arbejder primært med at lave digitale strategier, ideudvikle og lave online forretningsudvikling og med speciale i LinkedIn.